Archief

'MOEDERMERK' VERSTERKT GROEP

De Van Dorst Groep is al meer dan 50 jaar actief en is uitgegroeid tot een grote speler op zowel de particuliere als zakelijke markt voor nieuwe en gebruikte auto's, lease en schadeherstel. Het bedrijf telt inmiddels tweehonderd gemotiveerde medewerkers en heeft vestigingen in onder andere Breda, Tilburg, Bergen op Zoom, Roosendaal, Waalwijk en Rijen.

Als een organisatie op deze manier groeit, komt men er na verloop van tijd achter dat de eigen identiteit wezenlijk is veranderd en dat de manier waarop men zich profileert eigenlijk meer voortkomt uit voortschreidend inzicht, dan vanuit een gedegen visie. Een strategische herpositionering brengt daar verandering in; u gaat na wie u tot op dit moment bent geworden en in de toekomst wenst te zijn. Daaruit volgt een heldere positiebepaling binnen uw markt, of zelfs daarbuiten.

Dankzij een traject van herpositionering kunnen de verschillende afdelingen van Van Dorst zich beter profileren én tegelijkertijd profiteren van het sterke overkoepelende ‘moedermerk' dat de naam ‘Van Dorst Automotive' heeft gekregen. De eenduidige huisstijl die BOOM heeft geïntroduceerd garandeert een uniforme uitstraling en laat bovendien ruimte voor subtiele kleurverandering om de diverse afdelingen te onderscheiden. Alle afdelingen maken gebruik van het nieuwe logo dat recht doet aan de schaalgrootte van de totale groep. De metaalachtige look-and-feel ervan refereert aan een hoogwaardig auto-embleem. Het kan gezien worden als een startknop in een moderne auto en doet qua vorm denken aan een autowiel, waardoor het meteen de juiste associaties met de branche oproept. Het logo heeft het vermogen om in goede samenhang met de bestaande logo's van automerken gebruikt te worden, waarbij voor het Van Dorst-beeldmerk te allen tijde de leidende en verbindende rol blijft weggelegd.