Archief

HET LOGO ÍS HET WATERSCHAP

Het logo van waterschap Zeeuwse Eilanden is – sinds de introductie in 1997 – binnen Zeeland uitgegroeid tot één van de meest gekende en gerespecteerde beeldmerken. Logo en organisatie kunnen door het publiek niet meer losgekoppeld worden; het logo ís het waterschap! Daarmee is het waterschapslogo hét voorbeeld geworden van hoe 'visual branding' in de praktijk moet werken.

BOOM ontwikkelde het logo vanuit het werkgebied van het waterschap, dat als watergolven is gevisualiseerd. De Zeeuwse eilandenstructuur komt dus terug in het logo van het waterschap, dat zich daarmee onlosmakelijk verbindt met de eigen regio. Vanwege de herkenbare elementen en de krachtige vorm, is het logo voor een breed publiek aansprekend. Het consequent doorvoeren van de huisstijl, zelfs tot en met de bordjes in de duinen, heeft het waterschap Zeeuwse Eilanden tot een begrip gemaakt. Door voortdurende communicatie met de inwoners van Zeeland en andere stakeholders, heeft het waterschap het merk kunnen 'laden' met kernwaarden als 'betrouwbaar' en 'onmisbaar'.