De onmisbare rol van het veranderverhaal
We houden allemaal van een goed verhaal. Om ons te vermaken, maar ook om laagdrempelig informatie tot ons te nemen. Een helder verhaal is daarom een effectief middel om een complexe verandering...
Op het logo dat BOOM zo'n 11 jaar geleden voor Zeeland Seaports ontwierp, heeft de tand des tijds geen vat gekregen. Het beeldmerk is zowel regionaal, nationaal als internationaal uitgegroeid tot een herkenbaar 'visual brand'.
De sterk visuele herkenbaarheid van het logo is met name te danken aan het verwerken van maritieme symboliek die voor iedereen in het werkveld meteen duidelijk is: de kapiteinsstrepen aan de mouw van een uniform. Die strepen zijn in het beeldmerk omgevormd tot een abstracte weergave van de Westerschelde met aan de noordzijde de zeehaven Vlissingen en aan de zuidzijde de zeehaven Terneuzen.
Het merk Zeeland Seaports wordt ingekleurd door een huisstijl waarin het havenschap zich presenteert met de slogan ´The continental gateway´. De zeehavens van Terneuzen en Vlissingen – het derde havengebied van Nederland – vormen namelijk een 'brug' of 'poort' tussen de continenten. Ze staan garant voor een snelle doorstroming van goederen vanwege hun goede toegankelijkheid, hun ligging aan diep zeewater en de uitstekende faciliteiten.