Archief

GEWOON IS NIET VANZELFSPREKEND

In een sterk concurrerende markt zoals de verzekeringsbranche, met grote spelers als Interpolis, Centraal Beheer en FBTO, weet ZLM Verzekeringen zich continu positief te onderscheiden op het gebied van prijsstellng en klanttevredenheid. Dat alleen is echter niet voldoende om door de consument voor vol te worden aangezien. De complete uitstraling moet in overeenstemming zijn met het hoge niveau waarop ZLM acteert. Door te werken vanuit een consistent communicatieconcept krijgt deze organisatie de kans om zich duidelijk te positioneren en krachtig  te profileren.

De huisstijl van de verzekeraar leende zich prima voor het creëren van een herkenbaar en professioneel beeld bij klanten. Briefpapier, visitekaartjes, vlaggen, gevelreclame en informatiebrochures kregen er een duidelijk gezicht door. In de promotie en werving bleek de stijl echter te weinig originele mogelijkheden te bieden en onvoldoende aan te sluiten bij het niveau waarop ZLM actief is.

Consistent en herkenbaar
BOOM ontwikkelde daarom een creatief communicatieconcept voor ZLM, waarmee de afzonderlijke producten van het bedrijf (verzekeringen op het gebied van vervoer, wonen en recreatie) op een consistente, onderscheidende manier onder de aandacht van de doelgroepen kunnen worden gebracht. Het concept accentueert de werkwijze van ZLM: toonaangevend, nuchter en gewoon goed. De kern vormt een krachtig statement over de betreffende verzekering, die de vanzelfsprekendheid in de benadering van ZLM benadrukt. In de visuele uitwerking staat een rode, ronde bol centraal; soms als thema om de boodschap over te brengen, een andere keer met een actiematige inzet. De heldere en 'no nonsense' vormgeving zorgt voor een hoge mate van herkenbaarheid bij de doelgroepen. Uitingen van deze verzekeraar  zijn voortaan onmiskenbaar 'ZLM' en kunnen de vergelijking met landelijke verzekeraars met glans doorstaan.