Archief

MERKPOSITIE BEPALEND VOOR WEBPLATFORM

Annaways biedt diensten op het gebied van mobiliteitsoplossingen en had een sterke behoefte aan een uitgesproken en heldere merkpositionering. BOOM Communicatie begeleidde daarom een brandingstraject waarbij de essentie van het merk ‘Annaways' is vastgesteld en inhoudelijk is geladen. Het resultaat: een authentieke, relevante en onderscheidende merkpropositie en -positionering. De uitkomsten van het traject zijn als uitgangspunt genomen voor de ontwikkeling van een doelgroepgerichte website.

Annaways is een dienst van BNV Mobility, een internationale service provider van innovatieve mobiliteitsdiensten. BNV Mobility heeft een uitstekende reputatie op het gebied van innovatie door projecten als Spitsscoren en Spitsvrij en werkt aantoonbaar aan regionale bereikbaarheid, ontwikkeling en onderhoud van infrastructuur, mobiliteitsbudgetten, tolsystemen, betaalde infrastructuur en mobiliteitsmogelijkheden voor Het Nieuwe Werken. DHV, implementatiepartner van Annaways, is een toonaangevend internationaal advies- en ingenieursbureau dat bekend staat om haar hoogwaardige expertise en leiderschap in innovatie en duurzaamheid.

Het inventarisatietraject ten behoeve van de merkbepaling leverde de nodige helderheid over de te maken keuzes omtrent de samenhang van de diverse merken waarmee Annaways verbonden is, de merkwaarden van Annaways zelf en de te voeren communicatiestrategieën.

In de communicatie past Annaways een zekere mate van differentiatie toe, omdat de diensten zich richten op twee doelgroepen: werkgevers en medewerkers. Deze groepen hebben uiteenlopende belangen en behoeften. Hierdoor zijn zij vatbaar voor uiteenlopende argumenten en opbrengsten. Die differentiatie komt naar voren in de website van Annaways, één van de eerste communicatiemiddelen die vanuit het brandingtraject gecreëerd werd.

Het webplatform is ontwikkeld vanuit de vastgestelde merkwaarden. Annaways is bijvoorbeeld uitermate servicegericht. Dat resulteert in bewijsbaar goede, reeds werkende oplossingen, risicobeperking en comfort voor de klant. Volledig ontzorgd zijn, geen administratieve rompslomp en dus helder zicht op kosten en baten. Het zijn belangrijke opbrengsten en voordelen, die dus ook in de website naar voren komen. Hierin vindt Annaways haar absolute essentie: het bieden van effectieve en betrouwbare mobiliteitsoplossingen.

www.annaways.com.