HET WERK IS ALS HET MERK
Hoe trekt u de allerbeste medewerkers aan? Niet alleen een onderscheidende, krachtige profilering is daarbij van belang, maar ook de identiteit die u neerzet. Want u wilt medewerkers aantrekken die perfect bij u passen.
Investeren dus, in uw werkgeversmerk! Zorg ervoor dat uw cultuur en identiteit goed naar voren komen in uw arbeidsmarktcommunicatie. Zoals bij Noordhoek; een toonaangevend onderwaterbedrijf dat zich richt op constructie-, duik-, ROV-, ROTV-, reparatie-, inspectie- en onderzoeksdiensten voor onder andere de offshore-, olie- en gasindustrie. Noordhoek wil alleen professionals aanspreken die passen binnen hun informele, open bedrijfscultuur. Wie bij Noordhoek wil werken zal dezelfde taal moeten spreken. Ook voor wat betreft de specifieke expertise en ervaring in onderwaterdiensten. Noordhoek zoekt namelijk alleen mensen die hun vak verstaan en dus weten waarover ze praten.
BOOM vertaalde deze strategie naar een concept voor de arbeidscommunicatie van het onderwaterbedrijf. Een concept dat duidelijk maakt dat alleen ter zake kundige en ervaren mensen kunnen solliciteren. Got it?