De onmisbare rol van het veranderverhaal
We houden allemaal van een goed verhaal. Om ons te vermaken, maar ook om laagdrempelig informatie tot ons te nemen. Een helder verhaal is daarom een effectief middel om een complexe verandering...
[intro]Klanten zijn zeer tevreden over de dienstverlening van BOOM. In het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van het vakblad Fonk is BOOM met een 9 als rapportcijfer tweede van Nederland. In het segment ‘business-to-business’ is dit voor het derde jaar op rij zelfs de eerste plaats. Hoge scores zijn er op effectiviteit (8,9), creativiteit (9,1), snelheid van werken (9,4), nauwkeurigheid (9,1) en business acceleration (9,1).[/intro]
De afgelopen vijf jaren is BOOM steevast te vinden in de nationale top van het klanttevredenheidsonderzoek. In de categorie ‘middelgrote bureaus’ is BOOM op een mooie tweede plaats terug te vinden. Daarnaast mag BOOM zich ‘het beste B2B-bureau van Nederland’ noemen. Algemeen directeur Hans van den Boom is ontzettend blij met de resultaten: “Tevreden klanten zijn voor ons het allerbelangrijkste. Dat zij aangeven baat te hebben bij onze dienstverlening, maakt ons trots!”.
Volgens Van den Boom is het voor eigentijdse bureaus cruciaal dat zij meedenken in de business van de opdrachtgever: “Het is belangrijk om de klant te kennen en te begrijpen, wanneer je als bureau structureel van meerwaarde wilt zijn. Dat gaat dus verder dan alleen communicatie en reclame. Tegen klanten zeggen wij: ‘Wie niet kiest, wordt niet gekozen’. Maak je geen keuzes, dan ben je een saaie allemansvriend. Wij begeleiden onze opdrachtgevers in het maken van strategische en scherpe keuzes.”
“Dat we voor de derde keer op rij verkozen zijn tot het beste B2B-bureau van Nederland, is voor ons een hoogtepunt”, vertelt Van den Boom. “Wij zijn nuchtere mensen, maar het is natuurlijk mooi om zo’n compliment te krijgen. Vooral omdat de waardering afkomstig is van klanten zelf. Het is een erkenning voor ons harde werken.”
BOOM is gericht op resultaat, niet op prijzenfestivals, volgens Van den Boom: “Wij streven altijd naar het beste resultaat voor onze klanten; willen hen echt verder helpen. Analytisch, pragmatisch en leergierig, zo kun je ons wel typeren. We willen het naadje van de kous weten; steeds beter worden. Het is onze kwaliteit om zeer snel de vinger op de zere plek te leggen én om vervolgens met oplossingen te komen die werken. Nogmaals: het is geweldig dat klanten dit erkennen! Ik wil alle klanten bedanken voor het in ons gestelde vertrouwen en de uitgesproken waardering. We blijven er elke dag aan werken om onze toppositie blijvend waar te maken!”
Onderzoeksbureau Multiscope voert jaarlijks het Fonk bureau-klanttevredenheidsonderzoek uit. Bureaus worden daarbij door klanten beoordeeld op twaalf verschillende criteria, waaronder effectiviteit, flexibiliteit, kennisniveau, creativiteit en betrokkenheid. Concrete aspecten als snelheid van werken, prijs-prestatie en proactiviteit zijn onderwerp van onderzoek. De behaalde scores van BOOM op de verschillende indicatoren zijn:
9,43 Snelheid van werken
9,29 Relatiebeheer
8,57 Prijs/prestatie
9,00 Inzet/service
8,71 Administratief
9,14 Nauwkeurigheid
8,86 Effectiviteit
9,00 Briefings
9,14 Creativiteit
8,57 Sparringpartner
8,86 Proactief
9,14 Business-accelerator
.