In het traject voor het Albeda College is door BOOM allereerst onderzoek verricht onder doelgroepen, medewerkers en stakeholders. Daarna is een meerjaren communicatiebeleidsplan opgesteld met daarin diverse implementatieprogramma’s. De aandacht gaat daarin met name uit naar merkbeleid, marketingcommunicatie, internal branding en cultuurverandering. Binnen de bestaande huisstijl integreerde BOOM vervolgens een nieuwe campagne- en communicatiethematiek die aansprekend is voor een bredere groep jongeren: Techniek heeft ‘T.
Binnen deze thematiek worden positieve woorden die starten met de letter ‘T’ gekoppeld aan techniek, zoals ‘Toekomst’, ‘Topbaan’ en ‘Trots’. Albeda College presenteert het werkveld daarmee veel breder en aantrekkelijker. Een pretest onder jongeren heeft gezorgd voor belangrijke inzichten waarmee de communicatie verder werd geoptimaliseerd.
De nadruk ligt de komende periode op het implementeren van de adviezen, die voor de manier van denken en doen binnen Albeda College gevolgen hebben, evenals voor de wijze waarop diverse technische opleidingen zijn ingericht. Senior communicatieadviseur Joop Maas van BOOM: “Met name het veranderproces dat de interne organisatie doormaakt vinden wij van groot belang voor het slagen van dit traject. Jongeren een ander beeld van de techniekopleidingen van Albeda College voorschotelen, is één kant van de zaak. Maar als de interesse bij die jongeren is aangewakkerd, zul je er als organisatie klaar voor moeten zijn om écht waar te maken wat je naar buiten toe hebt beloofd. In onze advisering hebben we ons hier nadrukkelijk op gericht in de vorm van diverse implementatieprogramma’s die nu worden uitgerold”.