De campagne informeert en maakt iedereen die met de gedachte speelt om een tweedehandsauto te kopen bewust van zijn ‘macht’ tijdens het koopproces. De pay off geeft aan waarom het als koper belangrijk is om hierbij stil te staan en hoe problemen te voorkomen zijn: ‘Doe jezelf niet tekort, vraag het tellerrapport’. Commercials op radio en televisie en een online campagne wijzen iedereen die (binnenkort) van plan is om een nieuwe occasion te kopen, op de meerwaarde die het tellerrapport biedt. Ook werd er gericht gecommuniceerd richting de omgeving van potentiele kopers. In het belang van de effectiviteit van de ingezette campagnemiddelen, zijn deze van tevoren getest en geoptimaliseerd. Om ook daadwerkelijk een verandering van houding en gedrag te bewerkstelligen is gekozen om de campagne, weliswaar met enkele piekmomenten, maar continu en gespreid over meerdere jaren uit te voeren.
BOOM weet keer op keer de kern van een communicatieprobleem te raken. Het advies om de introductie niet als groot nieuws te presenteren is een uitstekende keuze gebleken. Dat leidde tot een doelgerichte, verrassende effectieve campagne.
Koen Peeters (RDW)
Introductie kentekencard
Alle campagnes die BOOM voor de RDW verzorgt, groot of klein, moeten een bijdrage leveren aan het imago van de RDW als een publieke dienstverlener die betrouwbaar, transparant en proactief is. Dat vraagt van de campagnes dat zij doordacht, passend en effectief zijn.
Ook de campagne over de overgang van de klassieke papieren kentekenbewijzen naar de eigentijdse kentekencard is hiervan een voorbeeld. Voor de RDW zelf een omvangrijke en gecompliceerde operatie, met grote veranderingen voor systemen en procedures. Ook voor de mobiliteitsbranche een overgang die een andere manier van werken en voorlichten vraagt bij het aankopen of verkopen van een voertuig; of het nu gaat om een brommer, motor, auto, caravan, motorboot of aanhanger.