Employer brand
Gelet op de ambities is het dus essentieel om doorlopend (young) professionals aan te trekken. Westveer: “DLA Piper presenteert zich dan ook op een relevante en aantrekkelijk wijze bij juridisch talent. Dat doet zij vanuit haar sterke, ‘eigen’ en onderscheidende punten als werkgever.” Een sterk employer brand geeft daarbij invulling aan de arbeidsmarktcommunicatie. “In onze wervingsactiviteiten wijzen wij onze doelgroep voortdurend op de voordelen van het werken bij DLA Piper”, vult Maya Visser aan. “We vertalen daarbij onze sterke punten naar de voordelen die young professionals hier ervaren.”
Die voordelen bestaan uit een flink pakket, met onder meer een gestroomlijnd aanbod van vakinhoudelijke trainingen en opleidingen, persoonlijke vaardigheidstrainingen, gerichte coachingstrajecten, een internationale georiënteerd werkveld, een open en constructieve cultuur, een aantrekkelijk klantportfolio, stimulerend ondernemerschap en de vele pro bono projecten. Dit komt allemaal goed tot uiting in de arbeidsmarktcommunicatie. Daarnaast gaat er aandacht uit naar onderwerpen die volgens onderzoek relevant zijn voor young professionals.
DLA Piper presenteert zich dan ook op een relevante en aantrekkelijk wijze bij juridisch talent. Dat doet zij vanuit haar sterke, ‘eigen’ en onderscheidende punten als werkgever.
David Westveer (BOOM)
Werknemerschap
Zo wordt er in de arbeidsmarktcommunicatie onder meer aandacht geschonken aan thema’s als het werknemerschap, de betekenis van de organisatie, de organisatiecultuur en de relatie met de omgeving. Westveer: “Uit onderzoek blijkt dat potentiële werknemers zich al vroegtijdig een beeld willen vormen van hoe het werken is bij een organisatie, wat het werk betekent en hoe de omgang met collega’s en leidinggevenden verloopt. Daarnaast willen zij tijdens het wervings- en recruitmentproces kunnen beschikken over allerlei facts over de organisatie en over de omgeving waarin de onderneming opereert. Door de arbeidsmarktcommunicatie af te stemmen op die informatiebehoeften van de doelgroep en de sterke punten van het employer brand actief uit te dragen, positioneert DLA Piper zich op een relevante, authentieke en onderscheidende wijze”.