Nuchter
Eigenaars van voertuigen krijgen dus pas te maken met de nieuwe kentekencard als zij een ander voertuig kopen. De publiekscampagne kondigt die verandering aan. Dat gebeurt met name met online bannering en via commercials op de nationale radiozenders. De campagne-insteek, -thematiek en pay-off legt nadruk op de betrouwbare oplossing die de RDW met de nieuwe card biedt: ‘Dat zit goed’. Koen Peeters: “BOOM Communicatie heeft ons geholpen nuchter, zakelijk en doelgericht naar ons project te kijken. Ze hebben het communicatieprobleem vakkundig afgepeld tot de kern en ons verrast met de uitkomst. ‘Maak het klein’, adviseerden ze. ‘Presenteer het niet als groot nieuws. De verandering laten zien en vertrouwen kweken is voldoende’. We varen nog steeds op die koers. Inmiddels hebben we dankzij BOOM onder meer ook een PR-strategie en een social media-strategie. Daar zijn we gekomen via hun gestructureerde aanpak, die ons wel voldoende ruimte en vrijheid bood”.
In het aanbestedingstraject zijn de deelnemende communicatiebureaus onder meer beoordeeld op strategie, media-inzet, bereik, prijs, aanpak, boodschap en creativiteit. BOOM Communicatie stak er duidelijk bovenuit.
Koen Peeters (RDW)
Nationale publiekscampagne
De RDW heeft voor de samenwerking met BOOM Communicatie gekozen na een aanbestedingsprocedure. Peeters begeleidde dit proces namens de RDW: “In het aanbestedingstraject zijn de deelnemende communicatiebureaus onder meer beoordeeld op strategie, media-inzet, bereik, prijs, aanpak, boodschap en creativiteit. BOOM Communicatie stak er duidelijk bovenuit”.
BOOM Communicatie ontwikkelde het campagneconcept en de campagnestrategie, verzorgt een online campaign en een radiocampagne, ontwikkelde in samenwerking met de RDW een actiesite en schrijft en creëert ondersteunende content zoals infographics, informerende instructiefilms, leaflets en webteksten. Daarnaast krijgt de RDW tijdens de uitrol van de campagne ondersteuning op het gebied van PR en social.