JEI-aanpak
Succesvolle merken en organisaties blijven dicht bij zichzelf. Vanuit hun eigen kwaliteiten, zoeken zij de interactie. Wij noemen dat vertrekpunt ‘JEI’: Je Eigen Identiteit. JEI maakt u aantrekkelijk, geloofwaardig en effectief.
Vanuit onze JEI-filosofie richten we iedere opdracht op het enige doel dat er voor ons toe doet: resultaat. Bij elk project, groot of klein, kijken we daarom naar drie domeinen: doelgroep, omgeving en eigenheid. Samen plaatsen we de vraag in de juiste context, met uw organisatie- of merkidentiteit als belangrijk ijkpunt. Wij doorgronden wat u écht uniek maakt. Welke kenmerken er in de ‘genen’ zitten; onderscheidend van anderen en belangrijk voor doelgroepen.
JEI helpt uw marketing en communicatie effectief in te zetten. En gericht te handelen. Ook wij doen dat binnen onze aanpak, in vier stappen:
Wij kunnen pas antwoord geven, als de vraag helder is. Effectieve communicatie begint daarom met duidelijke uitgangspunten. Samen plaatsen we de vraag in de juiste context, met uw organisatie- of merkidentiteit als belangrijk ijkpunt. We kijken naar de feiten. We onderzoeken en analyseren het interne en externe krachtenveld, waarbij we tot de kern doordringen. Wat is uw kracht? Wat wilt u bereiken? En waar vraagt uw doelgroep om?
Op basis van feiten bepalen we de strategie en maken we samen weloverwogen keuzes. We ontwikkelen een duidelijke visie, die helder maakt hoe we doelen bereiken. Op middelen-, project- of beleidsniveau. We brengen focus aan en kijken eerlijk naar consequenties voor communicatie én organisatie. Altijd met het grootst mogelijke effect voor ogen.
Het uitstippelen van de route geeft nog geen garanties over het halen van de finish. Om doelen te bereiken, vertalen we strategie naar praktische stappen, plannen of adviezen. Beheersbaar, toepasbaar en haalbaar. Of we vertalen de strategie in een creatief proces naar woorden en beelden, die vorm en inhoud geven aan de essentie van uw organisatie, dienst of product. Passend bij uzelf, aantrekkelijk voor doelgroepen en spraakmakend voor concurrenten.
Met een concrete planning en een geoliede aanpak, gaan we tot actie over. Pragmatisch en slagvaardig; dat past bij ons. Op een slimme wijze omgaan met budgetten ook. Want nu de focus er is, staat niets een goed resultaat in de weg. Ook de manier waarop wij de werkzaamheden oppakken, draagt daar aan bij: enthousiast en kundig. Opdrachtgevers herkennen en waarderen dat al jarenlang.