De onmisbare rol van het veranderverhaal
We houden allemaal van een goed verhaal. Om ons te vermaken, maar ook om laagdrempelig informatie tot ons te nemen. Een helder verhaal is daarom een effectief middel om een complexe verandering...
Al onze nieuwsberichten, adviesartikelen en insights overzichtelijk op een rij. Selecteer de artikelen die aansluiten op uw interesse. Of bekijk onze modellenbank.
We houden allemaal van een goed verhaal. Om ons te vermaken, maar ook om laagdrempelig informatie tot ons te nemen. Een helder verhaal is daarom een effectief middel om een complexe verandering...
Termen als SDG’s en ESG genieten steeds meer bekendheid, ook in de volksmond. Voor grote bedrijven is de tijd van “wel eens van gehoord, maar ik hou me er niet mee bezig” voorbij. Want vanaf...
Grote organisaties zijn doorvlochten met structuren, systemen en bestaande beleidskaders. Bij het formuleren van een effectieve digitale strategie hebben organisaties de juiste verbindingen te...
Voor organisaties die zich willen profileren is het creëren van bereik een belangrijk vertrekpunt. Toch hebben veel organisaties hooguit magere relaties met de media. Investeren in een sterke...
Ga je binnenkort het praatje niet meer maken bij de koffiemachine, maar mét de koffiemachine? Het moge duidelijk zijn dat AI impact gaat hebben op werk. Sommigen claimen dat kunstmatige...
Niemand kan zich onttrekken aan de zich steeds sneller veranderende realiteit. De wereld verandert in een steeds rapper tempo, terwijl grote (maatschappelijke) vraagstukken schreeuwen om oplossingen...
Het gebrek aan psychologische veiligheid is een diepgeworteld probleem van een organisatiecultuur. De #metoo-beweging maakte dit pijnlijk duidelijk. Het duurt dan ook een aantal jaren voordat een...
De wereld van kunstmatige intelligentie ontwikkelt razendsnel. Hoewel AI-geschreven avontuurverhalen over je kat erg leuk zijn, gaat geavanceerde AI grote impact hebben op organisaties. Maar net zo...
In een tijd van krapte op de arbeidsmarkt, grote maatschappelijke uitdagingen en een publiek dat assertiever is dan ooit, vragen organisaties zich opnieuw af waar ze voor staan. Bestuurders stellen...
We bekijken de wereld door onze eigen ogen. En kleuren daarmee automatisch alles wat we communiceren. Een journalist, politicus of tv-presentator doet dat ook. Bewust of onbewust. Doe je dat bewust...
De bedrijfscultuur - we worden er allemaal door beïnvloed. En we oefenen er allemaal een beetje invloed op uit. Maar wat cultuur precies is en wat de werkelijke invloed is op de organisatie, lijkt...
Bij het woord ‘innovatie’ denkt men al snel aan de R&D-afdelingen van grote bedrijven. Alsof innovatie enkel daar plaatsvindt. Door toenemende complexiteit van de wereld, digitale...