Bouw de verandering op drijfveren in de organisatie
Een nieuwe koers in de praktijk brengen, verloopt vaak minder snel en soepel dan gewenst. Aangekondigde koersveranderingen kunnen in de praktijk worden gezien als een aanval op een heersende...
Samenwerken is voor BOOM dé manier van werken. Vanuit partnerschap, waarbij klant en bureau elkaar echt verstaan, komen namelijk de mooiste projecten tot stand. In de projecten ontdekt u niet alleen wát wij voor opdrachtgevers hebben gedaan, maar vooral op welke wijze er invulling is gegeven aan de samenwerking.
Een nieuwe koers in de praktijk brengen, verloopt vaak minder snel en soepel dan gewenst. Aangekondigde koersveranderingen kunnen in de praktijk worden gezien als een aanval op een heersende...
Waar overheid, onderwijs en bedrijfsleven samenwerken, doen zij dat vanuit een gedeeld belang. Toch hebben de partijen in zo’n netwerksamenwerking vanzelfsprekend ook hun eigen doelen en...
Bij het benaderen van doelgroepen worden nogal eens aannames gedaan over hun wensen, behoeften en mediagebruik. Jongeren zullen wel een video bekijken op hun smartphone en een oudere doelgroep neemt...
Wel of niet naar museum of attractie gaan? In de anderhalve-meter-samenleving is die keuze vooral afhankelijk van hoe druk het er is. Van tevoren checken hoe lang de wachtrijen zijn, biedt dan...
Waar samenwerkende organisaties zich buigen over het inrichten van hun online kanalen, kan de complexiteit verlammend werken. De veelheid aan belangen, zienswijzen, mogelijkheden en wensen staan...
Iedere organisatie doet er goed aan regelmatig de eigen visie en strategie te herijken. Want wie niet meebeweegt, wordt op een ochtend wakker om te ontdekken dat de rest van de wereld wél veranderd...
Bij een breed ervaren gevoel van urgentie, komen mensen relatief eenvoudig in beweging. Vergelijk het met een brandoefening versus een ontruiming bij een échte brand. Is een verandering snel...
Wie in overheidskringen met communicatie werkt, kan niet om ‘Factor C’ heen. De methode geeft houvast bij het inrichten van de communicatie in het complexe speelveld waarmee overheden te maken...
Zes scholen in dezelfde stad, met één schoolbestuur. Dat leidt tot de vraag hoe die scholen ieder hun positie kunnen claimen, zonder elkaar daarbij in de weg te zitten. En hoe hun leerlingen kunnen...
De gebruiker centraal stellen en van daaruit komen tot nieuwe oplossingen en concepten. Bij service design draait het niet om de (technologische) mogelijkheden van een product of systeem zelf, maar...
Wil een organisatie groeien, dan moet het de wil en durf hebben om te veranderen. Het groeimodel van Greiner maakt dat inzichtelijk. Het laat zien welke groeifasen een organisatie doormaakt en welke...
Aan het succesvol lanceren van een nieuw merk gaat een grondige voorbereiding vooraf. Zeker waar het gaat om een afdeling of divisie, die onder een eigen naam beter in staat is haar toekomstkansen te...