Geef urgentiebesef de juiste nazorg
Bij een breed ervaren gevoel van urgentie, komen mensen relatief eenvoudig in beweging. Vergelijk het met een brandoefening versus een ontruiming bij een échte brand. Is een verandering snel...
Samenwerken is voor BOOM dé manier van werken. Vanuit partnerschap, waarbij klant en bureau elkaar echt verstaan, komen namelijk de mooiste projecten tot stand. In de projecten ontdekt u niet alleen wát wij voor opdrachtgevers hebben gedaan, maar vooral op welke wijze er invulling is gegeven aan de samenwerking.
Bij een breed ervaren gevoel van urgentie, komen mensen relatief eenvoudig in beweging. Vergelijk het met een brandoefening versus een ontruiming bij een échte brand. Is een verandering snel...
Wie in overheidskringen met communicatie werkt, kan niet om ‘Factor C’ heen. De methode geeft houvast bij het inrichten van de communicatie in het complexe speelveld waarmee overheden te maken...
Zes scholen in dezelfde stad, met één schoolbestuur. Dat leidt tot de vraag hoe die scholen ieder hun positie kunnen claimen, zonder elkaar daarbij in de weg te zitten. En hoe hun leerlingen kunnen...
De gebruiker centraal stellen en van daaruit komen tot nieuwe oplossingen en concepten. Bij service design draait het niet om de (technologische) mogelijkheden van een product of systeem zelf, maar...
Wil een organisatie groeien, dan moet het de wil en durf hebben om te veranderen. Het groeimodel van Greiner maakt dat inzichtelijk. Het laat zien welke groeifasen een organisatie doormaakt en welke...
Aan het succesvol lanceren van een nieuw merk gaat een grondige voorbereiding vooraf. Zeker waar het gaat om een afdeling of divisie, die onder een eigen naam beter in staat is haar toekomstkansen te...
Als het gaat om hun merkstrategie, zijn IKEA en Unilever twee uitersten. IKEA presenteert zich consistent en eenduidig onder één naam, terwijl productmerken van Unilever zoals Calvé, Glorix, Knorr...
Een duidelijke identiteit die intern wordt beleefd en extern wordt uitgedragen, bepaalt het imago van een organisatie in grote mate. Soms is imago echter sterker dan identiteit en haalt de...
Als organisaties te maken hebben met meerdere stakeholders en dus verschillende informatiebehoeften, kan een goede digitale omgeving een manier zijn hierin te voorzien. Hoe ontwikkel je een website...
Veel organisaties claimen thought leader te zijn. Nog meer organisaties hebben op de agenda staan het te wórden. Maar is deze positie wel voor iedereen binnen handbereik? En is het voor iedereen de...
Klimaatspijbelende jongeren. Wat moeten de scholen ermee aan? Los van de discussie of zij hun leerlingen wel of geen toestemming moeten geven om onder schooltijd op het Malieveld te demonstreren,...
Het samenvoegen van merken en bedrijfsonderdelen is meestal efficiënt en kostenbesparend. Maar voor medewerkers die hun identiteit aan hun baan en werkgever ontlenen, kan veranderen bedreigend zijn...